måndag 23 juli 2012

besatt men åh, så lycklig

igår var jag, frun i huset, ute och plockade blåbär
&
hallon.
den nya lyxen här hemma är att äta färska, egenplockade bär på yoghurten varje morgon. eller till mellis, om man nu föredrar det.




eller i pannkakorna.
sigge gillar pannkakor.
nej, correction, sigge älskar pannkakor.
speciellt om han får vispa smeten, vilket han självklart får.


jag vill att han skall lära sig att laga mat, jag vill att han skall tycka om att laga mat,
precis som sin mamma
moster
morbror
mormor
morfar
&
alli.

kanske han tillåmä kommer lära sig sticka en vacker dag, kanske han blir den nya kaffe fassett?
det vore inte så himla fel.
jag lärde mig sticka på julafton 1982, jag var treåetthalvt.
det tog iofs några år innan jag fullt kunde uppskatta hantverket och ännu ett par år innan jag blev smittad och besatt.
besatt.
nu är jag fucked for life men kunde inte ha varit lyckligare.
jag kan inte sluta sticka. det är som med böcker, innan man läst ut boken man håller på med skall man ha nästa bok liggande på sängbordet, väntande.
jag överdriver ju alltid så jag har typ 3 böcker på lager och...5 stickprojekt.
besatt, jag vet.
men åh, så lycklig.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar