tisdag 24 juli 2012

ljug & målade stolar

somriga dagar har vi inte haft för många av.
eller jo, det har ju enligt kalendern varit sommar och det har varit ganska många dagar på sista tiden.
så ja, jag ljuger.
som en häst.
men det har inte varit så varmt som idag på rätt länge.
efter vilan, som tillbringades sovandes i sängen av korven och stickandes i soffan av mig (är inne på min tredje mordorsjal på en vecka, helt bananas), gick vi på promenad.
fett najs.
jag behövde inte göra nånting, korven tog sin vagn och bara gick.
ja ba hånka på, liksom.


sedan gick vi till affären.
och hela vägen hem sjöng han "öppnas o stängs" (från hjulen på bussen) med yviga armrörelser och en stämma som nog hördes över hela kortedala...
fantastiskt.

ett av mina senare projekt som legat på hög är att måla på en av våra köksstolar.
nu ljuger jag igen, vi har en köksstol.
that's it.
I ALLAFALL!
ett av mina projekt, att måla på vår köksstol (!), är slutfört.
mission accomplished.

före


efter


nu, sömn.
för imorron ska vi baka muffins!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar