onsdag 9 februari 2011

helvetesväggar och sjuka små barn

ok, naivjulia tänkte såhär,
det är ju bara att spackla lite, slipa och slänga på lite färg på väggarna och sen klart!
det här har jag gjort förut, det är lugnt!
men nej.
när jag tog ner stringhyllan så följde den tidigare färgen med och det blev stora hål.
not very hot.
jag insåg att jag skulle behöva riva ner inte bara färgen utan tapeten under också.
så efter lite krissamtal till västerås satte jag igång.
rivrivriv och sedan ville jag bara gråta. tänkte att nej, nu på måndag ringer jag fastighetsskötaren och säger att vi klantat till det rejält, kom hit med några målare så betalar vi. nemas problemas.
sedan sov jag på saken.
och när jag kom hem från jobbet i söndags tänkte jag att fan heller, jag fixar det.
hur svårt kan det vara?
om martin timell som är en idiot kan bygga ett hus så kan väl för fan jag måla ett kök.
så jag satte igång igen.
sedan blev skurken sjuk.
jättesjuk.
så rivningen, spacklingen, slipningen och målningen lades på is och jag gör lite på kvällarna när han lagt sig.
till helgen skall det bli klart, det har jag lovat både mig själv och darlingen.
och det kommer bli så fint.
så fint.

skurken är bättre idag, nästan ingen temp.
han har ätit också och dragit katten i svansen och skrattat så det finns hopp för den lille.
barn borde inte få vara sjuka, det borde finnas en åldersgräns på sjukdom, trettiofem år tycker jag låter bra.
och man skall bara kunna bli förkyld.

kaffe.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar