onsdag 2 februari 2011

saker vi samlar på oss

vit väggfärg är inköpt.
köket skall bli vitt.
men det betyder inte att jag skall börja köpa inredning från rice eller vit julgran.
det betyder bara att jag skall måla väggarna vita.
resten av inredningen skall vara som den brukar, färgglad, varm, hjärtlig och full av containerfynd.
inget pretto här inte.

pratade med min kära syster igår och vi kom fram till att vi båda nästan ofrivilligt samlar på anteckningsböcker som aldrig blir använda, tavelkrokar och förvaringsaskar/lådor/skrin/burkar/kistor.
det vi inte samlar på är pengar.
vi har även för lite väggar för att sätta upp alla fina saker som vi hittar.
det verkar omöjligt att omge sig med allt man tycker är fint.
men man slutar ju inte försöka för det...

















1 kommentarer:

Anonym sa...

men du har det finaste rosa köket EVER!!! jag vet ingen annan som kunde ha det....om inte jag hade så rackarns mycket och mixat på mina väggar hade mina vita väggar haft färg...fast inte rosa...spännande att se vad det blir!!!!

Skicka en kommentar