tisdag 6 september 2011

dagisungen

idag var första dagen då min pojke var på dagis på heltid.
8.30-16.40
det kändes hemskt att han skulle vara där heeela långa dagen, att vi nu är sådana föräldrar.
sådana som slänger in ungarna på dagis hela dagarna och i princip bara träffar dem på helgen.
men vi ÄR ju inte det.
jag vill inte tro att vi är det.

hursom så gick det bra.
han kom springande mot mig när jag kom, gladare än jag någonsin sett honom.
med esbjörn och tummen i munnen, of course.

dagis är bra för ungen.
han lär sig sjukt mycket.
hur man somnar själv.
hur man äter själv.
hur man dricker ur vanligt glas (eller plastmugg, om man nu skall vara petig).

och hur man matvägrar när man kommer hem och bara dricker välling till middag.

för hemma får man göra lite som man vill.
och bara vara the sigster.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar