onsdag 21 september 2011

soundtrack

fick höra idag att min blogg typ såg ut som kaxiga dr.martens!
vad fint!
men jag ser mer höst,
lite stilrent,
lite mysig smådepp
och kreativitet.

jag känner mig fruktansvärt kreativ just nu men känner också att jag inte har tid och utrymme för att allt ska kunna komma ut.
vart skall det ta vägen och var skall jag hålla hus?
måste nog skaffa hus eller hyra en lada nånstans där jag kan go bananas och sprida ut mig.

annars har jag hittat nåt alldeles FANTASTISKT på spotify.
jag är störtförälskad i the arcade fire sedan länge.
kanadensisk perfektion.
men nu har jag hittat det här, som ligger sjukt bra till för att kvala in på mitt livs soundtrackspellista:


alltså, de tolkar the arcade fire, for you who don't fat.
lyssna speciellt från 03:38 och framåt.
snälla.




de är helt sanslösa!!
och jag är säkert sist i hela världen med att upptäcka dem...

och förresten, mitt soundtrack.
ni vet, man lever ständigt med musik omkring sig.
en speciell låt som passar in perfekt i just den stunden, dygnet runt och hela tiden.
när jag har attitydsproblem på spårvagnen kanske rage against the machine spelas och när det är dimmig gryning spelas mark knopfler.
ungefär.
för alla har väl ett soundrack?
det kan väl inte bara vara jag?
jo, antagligen är det så.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar