torsdag 8 september 2011

stor och fantastisk

jag tycker inte om mammabloggar.
jag tycker inte om mammor som bara skriver eller pratar om hur underbara deras ungar är.
jag har egentligen inte så mycket till övers för varken mammor eller barn.
jag är inte så intresserad.

men! jag är sjukt självupptagen.
och jag pratar och skriver mer än gärna om min egen unge.
för han är det vackraste, finaste, roligaste och klokaste som finns.
i hela världen!
så, motsägelsefull som jag är, så kommer jag skriva extremt mycket om the sigster i min blogg.
och jag kommer fortsätta att prata om honom, nästan oavbrutet, faktiskt.
dagarna i ända.
mitt råd till alla som är som jag (som varken gillar mammor eller barn) är att ni inte behöver läsa min blogg.
om ni inte är väldigt intresserade av stickning, virkning och annat pyssel förstås.
för det skriver jag ju också om.
annars får ni bara stå ut, helt enkelt.

mia och lilla alvar kommer hit om en stund.
alvar, som jag inte sett på flera månader, kan stå och gå längs med möbler nu.
helt fantastiskt!
och mia skall få kaffe.

btw, så gick min fantastiska son och lade sig själv i sängen och somnade efter lunch idag.
för han är en stor grabb nu.
och fantastisk.






6 kommentarer:

Barbro i E:a sa...

Håller med om att din lilla kille har blivit stor...är iofs snart 1 år sedan jag träffade dig & honom (live).

Kramizar

fru julia sa...

barbro: ja, han växer så det knakar! herregud, var det verkligen så länge sedan vi sågs? kom hit snart igen! kram!

Fia sa...

:-) Då är ju mysteriet löst! På varför vi aldrig pratar, menar jag. Jag pratar ju BARA om mina barn - jag r ju precis en sån mamma du beskriver!! Detta i komination med att jag aldrig någonsin ringer till någon gör nog att komunikationen blir aningens skral :-D Dock är jag väldigt tillfreds med sporadiska fejsbookkommentarer så jag vet att du finns kvar!!

fru julia sa...

Fia: hahaha, men jag är ju likadan! Det är ju det som gör mig så motsägelsefull och charmig! ;-) jag pratar ju BARA om Sigge. Tycker jag iaf...

fru julia sa...

PLUS!! att jag inte tror att varken du eller jag är en sådan mamma som jag menar...en som i en diskussion om finansvärlden på något outgrundligt vis lyckas slänga in hur dagispersonalen är hemsk och om det är rea på P.O.P... för såna är vi inte, va?

Fia sa...

inte långt ifrån, är jag rädd ;-) Jag är outhärdligt mycket mammma...men jag är bra ändå!! :-D

Skicka en kommentar