torsdag 15 september 2011

mer tid till kärlek

jag är sjuk.
och jag är riktigt jäkla trött på att vara sjuk, jag har varit det alldeles för ofta på sista tiden.
man tack vare carro, aka supermom, så har jag börjat dricka echinagard vid första symptom och är vid det här laget MYCKET piggare än vad jag brukar vara vid förkylning.
så här dags brukar jag ligga i koma och vara okontaktbar.
hon är så smart, min fina carro.

jag skall snart även gå ner i tid på jobbet.
det skall bli så skönt!
jag har flera anledningar...
jag vill inte att min son skall behöva gå på dagis i nio timmar, vissa dagar.
jag vill inte jobba 100% .
jag vill umgås mer med min familj.
jag vill få mer tid till att träna.
min son är antagligen det enda barn jag någonsin kommer få och jag vill vara med och upptäcka saker tillsammans med honom innan han blir för stor och inte vill ha mig med längre.
och så har jag ont.
riktigt jäkla ont.
och förhoppningsvis kommer det hjälpa med kortare dagar och inte lika mycket spring.

så...75% it is!






jag menar, hur kan man inte vilja upptäcka världen med de här två?



3 kommentarer:

Barbro i E:a sa...

Mycket bra tänkt Julia! <3 <3

Krya-på-dig-Kram!

fru julia sa...

Åh, tack! :-)

Fia sa...

bra där! Jag har jobbar 80% den mesta av tiden sen E föddes...jag startade ju på 100 när hon var 9 månader - det var det absolut värsta jag gjort och jag minns typ ingenting av den tiden! Sen har jag jobbat mån, tis, tors, fre - bäst! Nu är jug uppe i 100 igen sen jag bytte jobb men nu blir jag ju snart ledig igen :-) så då kan jag stå ut! Man ska vara med sina barn så mycket man kan - då mår man bäst!

Skicka en kommentar