onsdag 15 december 2010

femtio saker

  1. jag tycker att do they know it's christmas med band aid och all i want for christmas med mariah carey är världens bästa jullåtar, trots frank sinatra & co.
  2. jag har ett grymt, nästan övermänskligt ögonmått. förvånar ofta mig själv.
  3. jag köper ofta och gärna pocketböcker som jag aldrig läser.
  4. jag älskar kaffe.
  5. jag skulle vilja ha ett stort fönster i köket fullt med pelargoner.
  6. jag tycker inte om sylt.
  7. jag hatar kummin och anser att det borde kategoriseras som gift. på riktigt.
  8. jag hittar ofta på egna ord. om någon till exempel är odräglig så är han ju ett odrägel?
  9. jag skriver alltid till exempel för jag är alltid osäker på hur det förkortas.
  10. jag tycker att sommaren är löjligt överskattad.
  11. jag tycker att vintern är löjligt underskattad.
  12. för att inte tala om hösten.
  13. jag är lat.
  14. jag skulle vilja att människor skulle vara lika snälla och givmilda året om som de är runt jul.
  15. jag är löjligt förtjust i kyrkor.
  16. jag är även löjligt förtjust i, och jag känner mig lite morbid när jag säger det, förfallna gamla kyrkogårdar. tyvärr finns det inte så många.
  17. jag älskar att laga mat.
  18. jag finner nästan en pervers njutning i att knåda bröd.
  19. jag kan inte blanda maten på tallriken, helst skall det finnas små gångar mellan varje rätt så att den inte nuddar varandra.
  20. om jag äter ketchup, vilket är väldigtväldigt sällan så kan jag inte ha den på tallriken, använder äggkopp och dippar.
  21. jag skriver ofta ihop ord för att liksom förstärka det jag menar, som väldigtväldigt.
  22. jag kan inte se den sista halvtimman på forest gump utan att bryta ihop.
  23. jag tycker fjärilar är bland det vackraste som finns.
  24. jag tycker inte om kanelbullar.
  25. jag älskar att nysa.
  26. jag är störtförtjust i luftballonger.
  27. jag skulle vilja ha hallonröda väggar någonstans, i något rum, antagligen i huset på landet som jag inte har.
  28. jag tycker fruktansvärt illa om ljusmanschetter. alla kategorier. men ändå kan jag ibland tycka att det saknas nåt på mina ljusstakar.
  29. jag skulle vilja resa till skottland, mer än till någon annan plats på jorden.
  30. jag har många favoritdjur men isbjörnar är nog i topp tre.
  31. jag skulle vilja tillhöra en italiensk storfamilj som har högljudda middagar runt ett runt bord och massor av ungar springandes.
  32. jag tycker att kritiker är det löjligaste yrket på jorden, speciellt filmkritiker.
  33. jag kan inte leva ett normalt liv utan att skriva listor.
  34. jag vill gärna ha blommor, helst vita.
  35. jag skulle vilja träffa dolly parton och lyssna på hennes skratt en hel kväll.
  36. jag skulle vilja åka till djungeln och träffa apor.
  37. jag kan inte vara under vatten utan att hålla för näsan, alltså kan jag inte dyka. och har problem att duscha.
  38. jag tycker för övrigt inte om att duscha.
  39. jag skulle vilja ha en trädgård som doftar syrén och kaprifol.
  40. jag tycker väldigt mycket om brittisk humor.
  41. jag är förtjust i hus som är fula och slitna, helst övergivna, där till exempel putsen fallit av och teglet syns.
  42. jag har nästan bara lila och svarta kläder.
  43. jag tycker om svart nagellack men har alldeles för dåliga och fula naglar för att använda det.
  44. jag samlar på teburkar utan att egentligen vilja det.
  45. jag har även en passion för brickor.
  46. jag önskar ibland att jag gick på gymnasiet igen.
  47. jag skulle någon gång vilja skriva en barnbok.
  48. jag är väldigt nostalgisk.
  49. jag är väldigt dramatisk.
  50. jag skulle vilja kunna sjunga.

2 kommentarer:

Anonym sa...

1. yesyes
3.läser mina
4.more than life
16.minns du lägenheten i Gbg vi/ratade för att den låg vid en kyrkogård -Majorna
22.hmhmmm, självklart
30.me too
34.precis, bara inte gula
36.apor finns överallt....
40.Steven Fry...
44.jag med, men jag vill...
45.lustigt....jag har8stk.Lever efter mottot:"man kan aldrig ha för många brickor"
47.hoppas du gör, du har material till det...
50. du KAN sjunga

Momimamma sa...

Håller med om allt i princip!

Skicka en kommentar