måndag 13 december 2010

för den finaste människa jag känner

paketet till danmark har kommit fram och pernille blev himla glad för sin sjal. tur. fast synd, för om hon inte hade gillat den skulle jag tagit tillbaka den och använt den själv. i paketet fanns också små pulsvärmare (vita fluffiga saker med virkad guldgul volangkant), en milda matilda och en vilda viola (asfula och skitsöta dockor) samt ett julkort som sigge, jag och hans far knåpade ihop härom kvällen. lite smått och gott och små treats inför julen. allt för den finaste människa jag känner.
 pratade med darling sister imorse.
samtidigt blev först hennes katt och sedan hennes gigantous golden playboy attackerad av samma lilla bitska terrier.
genom kattluckan!
helt sick, playboy fick blod på nosen och var rädd. hoppas han kommer över det och inte behöver någon djupare terapi.




2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill bara säga att asfula Mathilda och Viola nog får ett par hedersplatser när julpynten är nerpackad.....Pernille har fått sååå många ooooochaaahhhhh om hennes finaste sjal på jobbet, ALLA har kladdat och smekt på den, puss på dig KEKE

fru julia sa...

ja, de är ju inte bara julpynt, de bor ju faktiskt hos er nu :) oooh, vad glad jag blir! puss

Skicka en kommentar