fredag 17 december 2010

föda

middag med finaste föräldrarna.
indiskt, of course, med grekisk efterrätt!
det blir fisk med chili och spiskummin, pilauris och gröna linser med spenat och koriander.
efterrätt: grekisk yoghurt med honung och valnötter.
mums.
jag tror inte jag kan tröttna på indisk mat, det tillhör topp tre av godaste maten. där samsas den med italiensk och, faktiskt, svensk mat. svensk mat och potatis.
svensk mat är inte sexig, den är inte heller färgglad, men den är rejäl, enkel och god.
som jag, ungefär.

funderar på en liten fusion och ha på lite pepparkakskross på yoghurten, men jag har inte bestämt mig än.

nu, förbereda linsröran och krama ur spenat.







2 kommentarer:

Anonym sa...

mmmumss!!! Jag brukar krossa pepparkakor i fil och om man tycker det är gott så varför inte yoghurt....

fru julia sa...

det var gott!!! vi hade det inte till middagen men jag provade dagen efter... ;)

Skicka en kommentar