torsdag 23 december 2010

stressa på bara, gör det...

usch, jag tycker så illa om stress och allra mest om julstress.
man ser folk på stan, dagen innan julafton, som springer runt alldeles högröda i ansiktet med tiotusen kassar i händerna och svetten bara rinner om dem.
varför?
herregud, kan inte folk prioritera längre?
man kan faktiskt köpa julklapparna lite tidigare, årets alla löner kommer liksom inte in på kontot dagen innan julafton. man kan även steka köttbullar i november, i oktober också för den delen, och frysa in.
prinskorv kan man faktiskt köpa året runt och frysa in, likadant med senap, sill, ströbröd och rödbetor.
faktiskt.
storstäda MÅSTE man inte göra, speciellt inte dagen innan julafton. man måste inte köpa finkläder då heller, det finns faktiskt fina kläder i butikerna under (nästan) hela året.
men man protesterar såklart, om man köper allt under hela året så känns det ju inte som att det är jul. det blir ingen julstämning om man inte köper senap (?!) precis innan julafton.
nej, ok.
jag skall tänka på det nästa år när jag har allt klart innan julafton. för det kan man ha, faktiskt.
jag skall tänka på er när ni springer omkring och svettas, kånkar och bär och jag sitter i soffan och myser.
jag skall komma ihåg att det är NI som känner äkta julstämning och inte jag.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar