fredag 17 december 2010

om man ändå hade skridskor

man kan, om man vill, åka skridskor genom hela göteborg.
det är nämligen blankis all over.
hasade mig fram genom stan igår och hjälpte full man på bron.
stackarn hade fina blanka italienska designdojjor på sig och plaskade ner på magen.

jultallrik på jobbet igår.
det vanliga, skinka, sill, köttbullar och så vidare.
plus den där obligatoriska rödbetssalladen som jag verkligen inte förstår. jag har faktiskt aldrig ätit rödbetssallad på julen och ingen jag känner har gjort det heller. det enda med rödbetor i har liksom varit sillsallad men inte sån där äcklig kläggig majonnäsrödbetssallad. men det äter man tydligen här i göteborg. knepigt. för det är ju inte gott. och det enda som det faktiskt passar ihop med är köttbullar och långtradarchaffisar.
men det var iallafall gott.
och så fick vi en present, en superfin ljusstake från höganäs. vissa fick en vit och vissa fick en grafitgrå.
jag är glad för jag fick en grafitgrå.

skall försöka ta mig ner på stan idag igen, denna gång med barnvagn. vi får se hur det går, kanske kommer vi hamna i en hög, kanske klarar vi det. det är liksom svårt nog att ta sig ner till spårvagnen.
ikväll kommer nämligen mia och familj hit på middag och julklappsbyte.
finingar.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar