måndag 3 januari 2011

bokskatter och karameller

åkte en tur till angered för att jaga ett fårskinn att ha i barnvagnen.
tyvärr blev det inget skinn, men det betyder inte att jag kom hem tomhänt.
för jag gör sällan det.
sigge fick två nya böcker och jag fick cashewnötter som jag kunde knapra på på vagnen hem.


väl hemma fortsatte jag att sticka på mina senaste sockar!
jag har haft ett gäng rester av självrandande sockgarn i olika färger men alla av liknande garner. de har legat i en låda länge och väl och jag har tänkt att de snart skall få komma till användning.
för så är det, vänner, man slänger ALDRIG garn.
man kan ge bort det men det får aldrig slängas.
never ever.
så, för ett par dagar sedan kom jag på att de skulle bli ett par sockar som är randiga i självrandande garner.
så blev det och de är strax klara, blir nog helt färdig med trådfäst och liknande ikväll. har halva foten kvar på andra sockan och är ungefär huuur nöjd som helst.
resåren, hälen och tån är stickade i samma färg för att få någon styrsel på det hela.

när man blandar restgarner får man karameller!



nu, bebisgos innan det blir läggdags.




0 kommentarer:

Skicka en kommentar