torsdag 20 januari 2011

hets mot folkgrupp och fjompiga lekskrubbar

jag vill träna, jag vill träna, jag vill träna.
trodde väl aldrig att jag skulle känna ett sånt sug efter träning.
jag vill röra på mig, svettas och få träningsvärk.
trötta ut.
slita.
men just nu går det inte, inte som det ser ut nu i våra liv.
det finns ingen tid.
jag förstår inte hur småbarnsmammor med upptagna pappor hinner ta sig till gymmet flera gånger i veckan. hur gör de med tiden? har de mer tid än vad jag har?
kan jag få lite?

herregud, jag skulle till och med vilja gå på spinning, hur sjukt är inte det?
hets mot folkgrupp, liksom.

men du kan ju köpa en träningsdvd och träna hemma?
troligt.
medan min son klättrar i bokhyllan, käkar grus eller drar i mina ben?
troligt.

men du är ju ute och går så mycket om dagarna med barnvagnen?
och?
det är isbanor över hela göteborg, jag går inte med barnvagnen, jag hasar.

men på friskis har de barnpassning från ett års ålder?
jag vill inte ens lämna mitt barn till UTBILDADE PEDAGOGER på dagis, tror ni jag lämnar honom hos en liten fjompa i nån lekskrubb på friskis & svettis?
no thank you.

så, det går liksom inte just nu.
men jag längtar.


4 kommentarer:

Anonym sa...

häda syster, säger du svettas!!?? Ok, vem är detta, vad har du gjort med min syrra!!!!!!

...med viskande röst...(kan inte pappadarling passa honom på kvällen mens du drar iväg och svettas lite?)

frun sa...

med viskande röst tillbaks...de pass jag vill gå typ jympa, spinning och aerobics är kl 17...han slutar då, pappadarlingen...så jag är FUCKED!

Fia sa...

Elsa är 5...jag har tränat kanske...lika många gånger som hon är år gammal :-D Vad fanken när man är mammaledig måste man amma och pappan jobbar och barnen piper och sen när man jobbar ser man ju inte röken av dem på hela dagarna. Ska jag då åka och träna när jag äntligen kommer hem? Näherru, då måste jag kramas och pussas ända tills de går och lägger sig! Vi får bli världens mest välträningssnygga 45-åringar sen när de är tonisar och inte vill vara med oss mer...

frun sa...

fia: men eller hur, vill man inte UMGÅS med sin familj, eller vad?! men seriöst så fattar jag inte hur de gör, hur de har tid? ja, men tänk vilka ursnygga femtisar vi kommer vara... ;) fast jag vill fortfarande träna...

Skicka en kommentar