tisdag 4 januari 2011

vi kommer bli zombies

vatten vatten vatten.
vi har inget vatten.
och jag får i vanlig ordning PANIK!
jag kan inte leva utan vatten och målar upp domedagsbilder om att vi måste hamstra vatten från alla affärer, till slut finns det inget kvar, hygienen går åt helvete och nåt konstigt virus bryter ut som i sin tur gör att alla blir zombies a la dawn of the dead och man måste stanna inne i nåt konstigt skyddsrum och käka konserver, smutsig och jävlig. till slut kan man ta sig ut i dagsljus (då är zombiesarna ur fas), sno en bil, slanga bensin från en annan övergiven bil och bege sig genom landet mot en av militären skyddad community för ozombifierade människor.
det är sant, det är så jag tänker.

och jag köper verkligen inte argumentet att det är för att det är vinter och skitkallt och att ledningarna spricker och har sig.
snälla, jag bor i göteborg, det är NOLL grader ute. jag har bott i både västerås och uppsala med 30 (!!!!) MINUSGRADER och vi hade banne mig vatten. så spare me, jag köper inte det argumentet.

vi måste få tillbaka vattnet för jag måste ha kaffe.
damn.


i dream
i dream of coffee.



1 kommentarer:

Kriiiiiiiiiiiiiiiiistian! sa...

haha, Julia "Dawn of the dead" Lindelöw!!!
<3
<3
<3
<3
<3

Skicka en kommentar