onsdag 5 januari 2011

IDOLEN

jag har många idoler men så har jag även IDOLER.
en av dessa är camilla plum.


denna underbara danska kvinna kan allt. ALLT!
hon bakar, lagar mat, odlar, har butik, tv-program och hon är säkert bilmekaniker och nationalekonom också.
hon kan allt.
har man inte sett henne så vet man inte vad jag pratar om. hon har ett helt fantastiskt hem, fullt med små fina detaljer. allt är, liksom hon, väldigt rustikt och lantligt men ooh, så vackert. hon är moder jord personifierad.
jag skulle vilja tillhöra hennes familj, bo hos henne och, liksom hon, skrota runt med yvigt hår, en sjal, stora tröjor, vida byxor och träskor. ingen bh, of course. jag vill bo där och vara skitig om händerna, odla, laga mat och baka löjliga och underbara surdegsbröd. jag vill bo hos camilla plum.
detta vet min syster, hon vet att camilla är min IDOL.
så idag kom den här på posten:



en julkokbok.
av IDOLEN.
oh, my lord.

jag är fortfarande alldeles skakis. den är heeelt underbar.
den är tjock, 312 sidor, röd och guldig och med ROSA rygg. fantastisk.
plus att den är fylld med så mycket vackra bilder att det nästan är löjligt, man fattar ingenting.
det är liksom så att man vill riva ur varenda sida och sätta upp dem på väggen med man vill samtidigt ha boken kvar. som min syster sade, man skulle ha två.
porr, säger jag bara.
hardcore.
det är ingen idé att visa bilder ur boken, det finns allt för många.
ni får tro på vad jag säger.



kolla in tantens kök, liksom.
IDOLEN.


2 kommentarer:

Anonym sa...

hon är som en skandinavisk Julia Child....

fru julia sa...

JAAAA!!! fast lite smutsigare! haha, vad roligt....

Skicka en kommentar